• hOnza Šolta

Inspirace z webináře Nákupní trendy 2022

Aktualizováno: 3. 3.

Poslední 2 roky jsme svědky boomu nakupování on-line, přesto zákazníci na kamenný obchod nezapoměli a vracejí se. Očekávání zákazníků se ale mění a kamenné obchody se budou muset na tato očekávání dobře připravit.


Rok 2022 přinese ještě větší propojení mezi kamenným obchodem a eshopem - zákazník očekává, že se mu dostane toho nejlepšího z obou prodejních kanálů a že se bude mezi nimi bezproblémově pohybovat a nakupovat. Klíčovými oblastmi zákaznické spokojenosti jsou fulfillment a zákaznický zážitek, což dnes platí pro kamenný obchod i eshop.


Eshopy by měly zoptimalizovat své weby pro mobil, který se stal naší "třetí rukou". Neméně důležitými oblastmi jsou kvalitní obsah a uživatelsky přívětivé prostředí eshopu.


Těmto oblastem se věnoval webinář Nákupní trendy 2022 s experty na výzkum Andreou Vozníkovou, eshopy Michalem Vojákem a kamenné obchody Janem Šoltou.


Celý webinář můžete ze záznamu shlédnout zde, případně využít přehledu klíčových témat semináře s časovými odkazy, který najdete pod videem.



Klíčová témata a sdělení webináře:


1. část Andrea Vozníková na téma "Životní styl a proměny nakupování"

5:03 Jak jsme se změnili v Covidu a co nás čeká v budoucnu? Kupujeme více, ale chodíme do obchodu méně

10:45 Online je new normal

15:10 Jaké kategorie jsme v pandemii nakupovali více?

22:57 Co nového z pohledu zákazníka očekávat v retailu


2. část Jan Šolta na téma "Klíčové oblasti zákaznické spokojenosti v kamenném obchodu"

39:01 Omnichannel jako nová norma propojeného on-line a off-line retailu

42:17 Klíčové oblasti zákaznické spokojenosti jsou zákaznický zážitek a fulfillment

43:56 Zákaznický zážitek doprovází 3 trendy: bezkontaktní pokladny, personifikace a důležitost lokálnosti a sdílení zážitků

47:23 Fulfillment klade důraz na click&collect, doručování domů v daných time slotech a bezbariérový reklamační proces

49:50 Jaké jsou praktické dopady těchto trendů na kamenné prodejny


3. část Michal Voják na téma "Klíčové oblasti zákaznické spokojenosti v eshopech"

54:04 Mobil vládne návštěvám

57:06 Na co se zaměřit v navigaci, vyhledávání a filtraci

1:05:11 Nezapomenout na rychlost webu

1:07:27 Evoluce vs revoluce při redesignu eshopu

1:09:00 Jak otestovat hladký přechod na nový eshop

1:13:40 Mluvme jazykem uživatelů včetně užívání ikonek

1:15:44 Obsah je klíčový nejen pro uživatele, ale i pro vyhledávače

doplněk: odkaz na case studies užití Chatbotů zde


4. Otázky&odpovědi na závěr webináře

1:21:39 finální část semináře Q&A

128 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše