hOnza Šolta
Jak může vypadat virtuální obchod v metaverse?
Forever 21 otevřel svůj první virtuální obchod s módou v metaverse, tj. v digitálním světě virtuální reality. Svůj obchod umístili do herní platformy Roblox a výrobci virtuálních produktů si zde mohou otevřít svou značkovou prodejnu. Zákazníky budou samotní hráči.

Courtesy of Forever 21
Jak lze virtuálně vytvářet produkty?
Možná jste již slyšeli o NFT produktech a jejich rostoucí popularitě.
NFT "non-fungible token" jsou zjednodušeně řečeno virtuální produkty, které jsou opatřeny unikátním podpisem a lze je tudíž kupovat a vlastnit v digitální podobě a užívat v metaverse (digitálním virtuálním světě).
Díky NFT si můžete koupit oblečení pro vašeho Avatara, unikátní boty do sběratelské kolekce, umělecké dílo, oblíbený tweet či vzpomínku z NBA... možnosti jsou prakticky neomezené a již existuje několik NFT on-line tržnic jako Roblox a aukčních síní, kde můžete investovat peníze či bitcoiny. Nedávno byl v podobě NFT vydražen první tweet za 2,5 milionu dolarů.
S NFT se propojilo již několik velkých značek jako Nike, Asics, Adidas, Christie's či NBA. Tržní potenciál je obrovský vzhledem k růstu trhu a dnešní velikosti okolo 250 milionů dolarů.
Pár ukázek NFT produktů velkých hráčů naleznete zde.