• hOnza Šolta

Jak může vypadat virtuální obchod v metaverse?

Forever 21 otevřel svůj první virtuální obchod s módou v metaverse, tj. v digitálním světě virtuální reality. Svůj obchod umístili do herní platformy Roblox a výrobci virtuálních produktů si zde mohou otevřít svou značkovou prodejnu. Zákazníky budou samotní hráči.

Courtesy of Forever 21

Jak lze virtuálně vytvářet produkty?


Možná jste již slyšeli o NFT produktech a jejich rostoucí popularitě.


NFT "non-fungible token" jsou zjednodušeně řečeno virtuální produkty, které jsou opatřeny unikátním podpisem a lze je tudíž kupovat a vlastnit v digitální podobě a užívat v metaverse (digitálním virtuálním světě).


Díky NFT si můžete koupit oblečení pro vašeho Avatara, unikátní boty do sběratelské kolekce, umělecké dílo, oblíbený tweet či vzpomínku z NBA... možnosti jsou prakticky neomezené a již existuje několik NFT on-line tržnic jako Roblox a aukčních síní, kde můžete investovat peníze či bitcoiny. Nedávno byl v podobě NFT vydražen první tweet za 2,5 milionu dolarů.


S NFT se propojilo již několik velkých značek jako Nike, Asics, Adidas, Christie's či NBA. Tržní potenciál je obrovský vzhledem k růstu trhu a dnešní velikosti okolo 250 milionů dolarů.


Pár ukázek NFT produktů velkých hráčů naleznete zde.

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Přispěli jsem do semináře asociace POPAI Central Europe na téma "Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP" a hovořili o budoucnosti retailu a principech, které budou v bucoucnu hrát klíčovou rol